keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Valdebatt i S:t Karins svenska skola

Jag deltog i morse i Radio Vega Åbolands direktsända valdebatt i S:t Karins svenska skola.

Största delen av oss deltagare var unga eller annars bara nya i politiken. Det märktes att många var lite spända inför vissa knepiga frågor - speciellt den där vi skulle uppskatta siffror. Jag tabbade lite där. Tog en ungefärlig, dvs > 5% < 10% "bollparkssiffra"på totala antalet arbestlösa i kommunen. Logiken var rätt, men i ekvationen räknade jag siffran från stadens totala befolking - inte arbetsföra andelen av kommuninvånarna! Skulle ha gjort det så mycket lättare för mig själv om jag angett andelen i procent! Nog kan man väl ändå trösta sig i det att man inte var ensam om att klåpa? Jo. Det kan man. Next.

PS. Här är omgång I, alltså den del som jag inte deltog i.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti